Ha hazai befektetési szolgáltatónál -feltéve, hogy nem minősül alternatív befektetési alapnak- a lakossági befektető hozamot ér el -feltételezve, hogy piaci áron szerzi meg az értékpapírt, s így a vásárlás nem adózási pont-, a hozam kamatjövedelemnek minősül, így az adókötelezettség (amennyiben az USA is kamatnak minősíti azt) egyezmény hiányában, amely így összesen 35% (30% USA forrásadó és -a beszámítás okán- 5% magyar külön adózó jövedelem szja, s mivel kamatjövedelem, szociális hozzájárulási adó nincs) adóterhet jelent.
Ha az amerikai papír fizet hozamot, akkor a kifizetés a kedvezményezettje maga a befektetési alap. Ez esetben azt kell megnézni, hogy az Egyesült Államok és a befektetési alap kibocsátási országa között van-e egyezmény, ha van, akkor az abban foglaltakat kell alkalmazni. Magyar befektetési alap esetében nincs, ami korlátozza az amerikai forrásadót. Az amerikai forrásadó a magyar befektetési alap hozamát rontja.
Mivel a magánszemély a befektetési alap befektetési jegyeit vásárolja meg, ezek a befektetési jegyek pedig neki fizetnek hozamot, az is számít, hogy a befektetési alap országa és a befektető országa között milyen egyezmény él, illetve, hogy a befektetési alap országa előír-e bármilyen forrásadót abban az esetben, ha kifizetés történik a befektető felé.
ETF esetén a hozam után kivethető forrásadót az befolyásolja, hogy az ETF országa és Magyarország között van-e kettős adóztatást kizáró egyezmény. Az ETF tőzsdei értékesítésére az ellenőrzött tőkepiaci ügyletből származó jövedelemre vonatkozó szabályokat lehet alkalmazni, amennyiben az ellenőrzött tőkepiaci ügyletre vonatkozó feltételek teljesülnek.